Oplaadpunt budgetmeter gas en elektriciteit

Aan het onthaal van het Sociaal Huis kan je je oplaadkaart voor gas of elektriciteit opladen.

Wat is een budgetmeter?

De budgetmeter gas of elektriciteit is een gewone meter, waarmee de klant elektriciteit of gas kan ontvangen van de netbeheerder.

De kaart van de budgetmeter

De budgetmeter werkt echter enkel indien hij opgeladen is met een kaart. Deze kaart ziet er uit als een bankkaart en kan opgeladen worden in de oplaadterminal van het Sociaal Huis. De klant kan een bepaald bedrag op deze kaart laten plaatsen, en heeft - zolang dit bedrag niet is opgebruikt - volle elektriciteits-/gascapaciteit.
Het opgeladen bedrag elektriciteit is opgebruikt:
Wanneer het bedrag is opgebruikt, valt de levering automatisch terug op 10 Ampère. De klant moet zijn kaart dan weer herladen aan de oplaadterminal.
Het opgeladen bedrag gas is opgebruikt:
Wanneer het bedrag is opgebruikt, heeft de klant nog € 70 noodkrediet. Het is echter aangewezen op te laden alvorens het noodkrediet te gebruiken, zo vermijdt de klant een herstart van de budgetmeter gas.

Verantwoordelijke dienst

Sociaal Huis- Sociale dienst

Kosten

De klant betaalt enkel het bedrag van de oplading:
- gas: met bancontact of met overschrijving via de post
- elektriciteit: met bancontact of met overschrijving via de post
De dienstverlening vanuit het Sociaal Huis gratis.

Wat moet je meebrengen?

  • Budgetmeterkaart
  • Bewijs van overschrijving via de post of bankkaart

Het oplaadpunt is te bereiken:

  • in het Administratief centrum, Deken Jonckheerestraat 9, Wevelgem
  • elke werkdag van 8u tot 12u en van 13u tot 17u.
  • op feestdagen en tijdens verlofperiodes kunnen openingsuren afwijken.
  • op volgende dinsdagen kan je uitzonderlijk (later) tot 18u terecht voor het oplaadpunt budgetmeter gas en elektriciteit:
    - 25 juni 2019
    - 23 juli 2019
    - 27 augustus 2019
    - 24 september 2019

Meer info

Verdere info vind je op website van de Vlaamse Reguleringsinstantie voor de Elektriciteits- en Gasmarkt