PERSBERICHT: Expositie WIT

Gepubliceerd op Vrijdag 19 november 2021
Expo WIT

Expositie WIT verzamelt 85 beeldende topwerken in Tegels Depaepe

Van zondag 21 november  loopt in Tegels Depaepe de expositie (VRIJ)PLAATS ‘WIT’.  Die is wegens succes verlengd tot 26 januari. De tentoonstelling verzamelt 85 werken van vijftien beeldende kunstenaars die aan de slag gingen met het thema ‘wit’. Karinne Ottevaere is curator van de expositie. De toegang is gratis.

Na de succesvolle eerste editie van (VRIJ)PLAATS in La Roseraie breekt de expositiereeks van het Cultuurcentrum Wevelgem opnieuw uit, buiten de deuren van Bib in het Park. ‘WIT’ is nog groter en diverser dan de eerste editie en breidt uit van zeven tot vijftien kunstenaars.

Curator Karinne Ottevaere koos vijftien beeldenmakers en gaf hen de opdracht om enkel  ‘WIT’ werk te maken: 'WIT' in al zijn verschillende betekenissen, gedaantes, materialen en nuances. In totaal zorgden Alexander Bossuyt, David Bruneel, Marc Cordenier, Roland Decorte, Greet Desal, Annouk Thys, Carlo Van Poucke, Koen Wastijn, Linda Bruneel, Pol Delameillieure, Paul De Doncker, Paul Perneel, Karinne Ottevaere, Geert Roygens, Frans Vercoutere voor 85 unieke werken. Zij gingen aan de slag met allemaal witte materialen, van papier tot piepschuim, van marmer tot onyx, van glas tot beenderen.

Tegels Depaepe
Deze keer vindt (VRIJ)PLAATS plaats bij het familiebedrijf Tegels Depaepe. De combinatie van een toonzaal en loods met het werk van beeldende kunstenaars zorgt voor een bijzondere dynamiek. De gebouwen van tegels Depaepe hebben een strakke hedendaagse moderne uitstraling, zijn ruim, vrij sober en hebben een heldere structuur, wat perfect is voor een tentoonstelling met beeldend werk. De familie was zelf vragende partij om de expositie daar in te richten.

De gratis expo is steeds toegankelijk tijdens de openingsuren van de showroom. Ter plaatse krijg je een bezoekersgids aangeboden door één van de medewerkers. De bezoekersgids is geschreven door kunstrecensente Els Vermeersch en geeft duiding in het denkwerk van de beeldenmakers. Op zaterdag en zondagnamiddag geven de beeldenmakers rondleidingen en extra uitleg over de werken telkens van 13.30 tot 18 uur.

www.wevelgem.be/expowit