PERSBERICHT: Evenement Kunstonderwijs

Gepubliceerd op Woensdag 04 mei 2022

Academies komen na corona opnieuw op kruissnelheid

De academies draaien opnieuw op volle toeren nu de coronapandemie stilaan achter ons ligt. Kunstonderwijs (DKO) zet daarom de deuren wagenwijd open voor het grote publiek op vrijdag 6 mei, vanaf 16 uur. Er zijn op de volledige site van de Porseleinhallen verschillende activiteiten voor jong en oud.

Nieuw gebouw
De Academie voor Muziek en Woord – Stad Menen, vestiging Wevelgem, stelt het nieuwe gebouw op het Cultuurpad voor het eerst open voor het grote publiek. Onder de noemer ‘Kunstencarrousel’ kunnen bezoekers instrumenten voelen, horen, zien en proberen bij de verschillende standjes op de speelplaats van het SPWe. Er zijn toonmomenten van piano, gitaar, klarinet, hobo, slagwerk en veel meer, in de woordklas en open lessen in de lokalen van het nieuwe gebouw. Klassen muziekatelier en de klankkriebels, dat zijn de jongste muziekleden, laten muzikaal graag van zich horen. De afdeling woord bindt het geheel aan elkaar.

Harmonie
De harmonieën van Wevelgem en Moorsele stellen zich op diezelfde dag ook feestelijk voor tijdens de opening en promoten zo mee blaasinstrumenten en slagwerk.

Beeldend talent
In de Porseleinhallen stelt het Atelier voor Plastische Kunsten samen met de Academie van Kortrijk de beeldende talenten voor. De kleuters, lagere school, middelbare graad en striptekenen van Wevelgem en Moorsele zorgen na twee jaar opnieuw voor een kleurrijke toets. Die zal ook nog te zien zijn op 7, 8 en 14 mei. De werken van de volwassenen zijn inmiddels te zien in Bib in het Park. Vanaf 13 mei zijn de werken van de klassen keramiek er te bewonderen.

Kennis maken
Met dit initiatief kan het grote publiek kennis maken met het volledige aanbod aan opleidingen beeld, muziek en woord in Wevelgem en Moorsele. Om dat te stimuleren kunnen bezoekers een stempelkaart halen aan de infostand. Bij iedere stand ontvangen ze een stempel. Zes stempels is gelijk aan een gratis ijsje.

Met het evenement hoopt DKO uiteraard ook nieuw leden aan te werven. Inschrijven voor Muziek/Woord kan vanaf begin juni, inschrijven voor Beeld vanaf 13 mei.

www.wevelgem.be/kunstonderwijs