Lokalenwegwijzer

Cultuurpad 1
8560
Wevelgem
Cultuurpad 1
8560
Wevelgem
Cultuurpad 1
8560
Wevelgem
Cultuurpad 1
8560
Wevelgem
Cultuurpad 1
8560
Wevelgem
Bissegemstraat 54/56
8560
Gullegem
Sint Maartensplein 12
8560
Moorsele
Sint Maartensplein 12
8560
Moorsele
Sint Maartensplein 12
8560
Moorsele
Sint Maartensplein 12
8560
Moorsele
Sint Maartensplein 12
8560
Moorsele
Kerkstraat 1
8560
Gullegem
Kerkstraat 1
8560
Gullegem
Kerkstraat 1
8560
Gullegem
Kerkstraat 1
8560
Gullegem
Peperstraat 10
8560
Wevelgem
Peperstraat 10
8560
Wevelgem
CC Guldenberg - Acaciastraat 1
8560
Wevelgem
CC Guldenberg - Acaciastraat 1
8560
Wevelgem
CC Guldenberg - Acaciastraat 1
8560
Wevelgem
CC Guldenberg - Acaciastraat 1
8560
Wevelgem
Capaciteit:
20 tot 50 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 7 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • De leskeuken wordt verhuurd per dagdeel (= periodes van 5 uur, tussen 8 en 13 uur, tussen 13 en 18 uur en tussen 18 en 23 uur). Het klaarzetten en ontruimen van het lokaal moet binnen deze aangegeven uren gebeuren.

Wevelgemse organisatoren

€ 5/dagdeel (zonder kookaccomodatie)

€ 15/dagdeel (met kookaccomodatie)

Commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

€ 20/dagdeel (zonder kookaccomodatie)

€ 60/dagdeel (met kookaccomodatie)

 

  • Annulatiekost: minder dan 14 dagen vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. 14 dagen of meer vooraf = 50% huurprijs. Minumumbedrag van elke annulatie is 10 euro. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor de inkomdeur en het lokaal is een digitale badge. De badge dien je vooraf af te halen in CC Guldenberg tijdens de openingsuren van CC Wevelgem of op afspraak. Je ontvangen badge geef je eerst een update aan het oplaadpunt aan CC Guldenberg of aan de Porseleinhallen.

Comfort en mobiliteit

  • Het lokaal bevindt zich op de eerste verdieping. Het is toegankelijk voor rolstoelen via een lift.
  • Sanitair op het gelijkvloers en op de eerste verdieping, ook voor mensen met een handicap.
  • Het meubilair omvat 24 stoelen, 8 tafels op wieltjes, 3 werktafels en 1 whiteboard.
  • Internet: wifi zonder wachtwoord en een aansluitpunt voor vaste lijn.
  • Parkeren is gratis op parking Deken Jonckheerestraat, parking ook achteraan het gebouw (bereikbaar via Lauwestraat). Parkeren is ook mogelijk op het Guldenbergsplein, maar hier gelden bijzondere bepalingen (deels blauwe zone).

Techniek

Regels en vergunningen

  • Als je muziek wilt spelen, doe je als organisator zelf de aanvraag en administratie voor Sabam en Billijke Vergoeding.

Eten en drinken

  • Alle drank en eten zelf te voorzien.
  • Kleine frigo aanwezig. Geen diepvries aanwezig.
  • Geen voorraad glazen , wel koffietassen (36 stuks) aanwezig.

Lokaal verlaten

  • Tafels en stoelen afkuisen en terugzetten in oorspronkelijke schikking. Een pancarte met instructies hangt uit in het lokaal.
  • Vloer vegen.
  • Frigo’s bar leegmaken en alle drank terug meenemen uit het lokaal.
  • Alle lichten uit. Het licht in de gang en de inkomhal gaan automatisch uit.
  • Eigen prijslijsten, affiches en etiketten wegnemen.
  • Restafval in de vuilniszakken en -bakken. Glasafval zelf mee te nemen.
  • Inkomdeur lokaal, tussendeur op eerste verdiep en inkomdeur Porseleinhallen sluiten. Check of er nog aanwezigen zijn in de andere lokalen. Het slot van de inkom sluit automatisch om 22 uur ’s avonds van maandag tot vrijdag.
  • Tot slot: bezorg jouw badge terug in de brievenbus aan de inkomdeur van CC Guldenberg (Acaciastraat 1 Wevelgem).
Cultuurpad 1
Wevelgem
Foto van de ingang van een gebouw
Capaciteit:
20 tot 50 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 5 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • Vergaderzaal 2 wordt verhuurd per dagdeel (= periodes van 5 uur, tussen 8 en 13 uur, tussen 13 en 18 uur en tussen 18 en 23 uur). Het klaarzetten en ontruimen van het lokaal moet binnen deze aangegeven uren gebeuren.

Wevelgemse organisatoren

€ 5/dagdeel

Commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

€ 20/dagdeel

 

  • Annulatiekost: minder dan 14 dagen vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. 14 dagen of meer vooraf = 50% huurprijs. Minumumbedrag van elke annulatie is 10 euro. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor de inkomdeur en het lokaal is een digitale badge. De badge dien je vooraf af te halen in CC Guldenberg tijdens de openingsuren van CC Wevelgem of op afspraak. Je ontvangen badge geef je eerst een update aan het oplaadpunt aan CC Guldenberg of aan de Porseleinhallen.

Comfort en mobiliteit

  • Het lokaal bevindt zich op het gelijkvloers.
  • Sanitair is op het gelijkvloers, ook voor mensen met een handicap.
  • Het meubilair omvat 11 stoelen, 6 tafels en 1 whiteboard.
  • Internet: wifi zonder wachtwoord.
  • Parkeren is gratis op parking Deken Jonckheerestraat, parking ook achteraan het gebouw (bereikbaar via Lauwestraat). Parkeren is ook mogelijk op het Guldenbergsplein, maar hier gelden bijzondere bepalingen (deels blauwe zone).

Techniek

  • 1 whiteboard aanwezig. Geen ander didactisch-technisch materiaal aanwezig.

Regels en vergunningen

  • Als je muziek wilt spelen, doe je als organisator zelf de aanvraag en administratie voor Sabam en Billijke Vergoeding.

Eten en drinken

  • Alle drank en eten zelf te voorzien.
  • Er is geen infrastructuur voor drank en eten aanwezig.

Lokaal verlaten

  • Tafels en stoelen afkuisen en terugzetten in oorspronkelijke schikking. Een pancarte met instructies hangt uit in het lokaal.
  • Vloer vegen.
  • Alle lichten uit. Het licht in de inkomhal van Porseleinhallen gaat automatisch uit.
  • Eigen prijslijsten, affiches en etiketten wegnemen
  • Afval in de vuilniszakken en -bakken.
  • De inkomdeur van het lokaal en de inkomdeur Porseleinhallen sluiten. Check of er nog aanwezigen zijn in de andere lokalen. Het slot van de inkom sluit automatisch om 22 uur ’s avonds van maandag tot vrijdag.
  • Tot slot: bezorg jouw badge terug in de brievenbus aan de inkomdeur van CC Guldenberg (Acaciastraat 1 Wevelgem).
Cultuurpad 1
Wevelgem
Foto van tafels die een rechthoek vormen met alle stoelen omgekeerd op tafel
Capaciteit:
20 tot 50 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 5 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • Vergaderzaal 1 wordt verhuurd per dagdeel (= periodes van 5 uur, tussen 8 en 13 uur, tussen 13 en 18 uur en tussen 18 en 23 uur). Het klaarzetten en ontruimen van het lokaal moet binnen deze aangegeven uren gebeuren.

Wevelgemse organisatoren

€ 10/dagdeel

Commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

€ 40/dagdeel

Repetities van Wevelgemse amateurkunsten-verenigingen en vormingsreeksen door centra voor volwassenenonderwijs en sociale promotie

 € 5/dagdeel voor Wevelgemse organisatoren

€ 20/dagdeel voor commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

 

  • Annulatiekost: minder dan 14 dagen vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. 14 dagen of meer vooraf = 50% huurprijs. Minumumbedrag van elke annulatie is 10 euro. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor de inkomdeur en het lokaal is een digitale badge. De badge dien je vooraf af te halen in CC Guldenberg tijdens de openingsuren van CC Wevelgem of op afspraak. Je ontvangen badge geef je eerst een update aan het oplaadpunt aan CC Guldenberg of aan de Porseleinhallen.

Comfort en mobiliteit

  • Het lokaal bevindt zich op de eerste verdieping. Het is toegankelijk voor rolstoelen via een lift.
  • Er is sanitair op het gelijkvloers en de eerste verdieping, ook voor mensen met een handicap.
  • Het meubilair omvat 10 tafels, 21 stoelen en 1 whiteboard.
  • Internet: wifi zonder wachtwoord en een aansluiting per vaste lijn.
  • Parkeren is gratis op parking Deken Jonckheerestraat, parking ook achteraan het gebouw (bereikbaar via Lauwestraat). Parkeren is ook mogelijk op het Guldenbergplein, maar hier gelden bijzondere bepalingen (deels blauwe zone).

Techniek

  • 1 whiteboard aanwezig. Geen ander didactisch-technisch materiaal aanwezig.

Regels en vergunningen

  • Als je muziek wilt spelen, doe je als organisator zelf de aanvraag en administratie voor Sabam en Billijke Vergoeding.

Eten en drinken

  • Alle drank en eten zelf te voorzien.
  • Er is geen infrastructuur voor drank en eten aanwezig.

Lokaal verlaten

  • Tafels en stoelen afkuisen en terug in oorspronkelijke schikking zetten. Een pancarte met instructies hangt uit in het lokaal.
  • Vloer vegen.
  • Alle lichten uit. Het licht in de gang en inkomhal van Porseleinhallen gaat automatisch uit.
  • Eigen prijslijsten, affiches en etiketten wegnemen
  • Afval in de vuilniszakken en -bakken.
  • Inkomdeur lokaal, tussendeur op eerste verdiep en inkomdeur Porseleinhallen sluiten. Check of er nog aanwezigen zijn in de andere lokalen. Het slot van de inkom sluit automatisch om 22 uur ’s avonds van maandag tot vrijdag.
  • Tot slot: bezorg jouw badge terug in de brievenbus aan de inkomdeur van CC Guldenberg (Acaciastraat 1 Wevelgem).
Cultuurpad 1
Wevelgem
Capaciteit:
Meer dan 400 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 129 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • De polyvalente zaal wordt verhuurd per uur. De totale huurprijs is de optelsom van een forfait per publieksmoment, het tarief per uur, de uren van de techniekers en het eventueel gehuurd technisch materiaal.

      Tarieven

  • In de zaal kan ook gerepeteerd worden. Daarvoor gelden andere tarieven. 

      Tarieven repetities

  • Annulatiekost: minder dan 3 maanden vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. Tussen 3 maanden en 1 jaar vooraf verwittigd = 50% huurprijs. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor de inkomdeur en het lokaal is een digitale badge. De badge haal je vooraf op in CC Guldenberg tijdens de openingsuren van CC Wevelgem of op afspraak. Je ontvangen badge geef je eerst een update aan het oplaadpunt aan CC Guldenberg of aan de Porseleinhallen.
  • Info inchecken Porseleinhallen

Comfort en mobiliteit

  • De zaal bevindt zich op het gelijkvloers en is toegankelijk voor rolstoelen.
  • Sanitair is op het gelijkvloers, ook voor mensen met een handicap.
  • Het meubilair omvat 1021 stoelen, 29 barstoelen, 8 kinderstoelen, 150 tafels, 18 receptietafels, 11 vierkante tafels en 20 schraagbladen met poten.
  • Internet: wifi zonder wachtwoord.
  • Parkeren is gratis op parking Deken Jonckheerestraat, parking ook achteraan het gebouw (bereikbaar via Lauwestraat). Parkeren is ook mogelijk op het Guldenbergsplein, maar hier gelden bijzondere bepalingen (deels blauwe zone).

Techniek

Technische fiche Porseleinhallen

Info en keuringsattest lasthaken in de zaal

Grondplan gelijkvloers Porseleinhallen

Regels en vergunningen

  • Maximale capaciteit fuif = 1960 personen.
  • Maximale capaciteit zittend of staande receptie = 1500 personen.
  • Maximale capaciteit banket = 1100 personen.
  • Sabam: Als je activiteit gratis toegankelijk is en er speelt geen live-orkest of artiest, dan hoef je geen aanvraag te doen bij Sabam. Het gemeentebestuur heeft een jaartarief voor dit lokaal.
  • Billijke Vergoeding: de gemeente heeft voor de grote zaal een jaartarief met drank. Bij activiteiten met dans (fuif) moet de organisator een aanvraag doen.
  •  Fuiven: bij een fuif zijn de extra bepalingen van de afsprakennota van toepassing. 

Eten en drinken

  • In de zaal is er vrije keuze van drankaanbod en -leverancier. Sterke dranken zijn er verboden.
  • In de zaal is geen voorraad glazen, alles is zelf te voorzien.
  • Een ruime koelcel en frigo's zijn aan de toog beschikbaar.
  • Om te koken kan de keuken van de kleine polyvalente zaal Porseleinhallen gebruikt worden. Hiervoor wordt niets aangerekend, maar die moet wel steeds apart aangevraagd worden. 

Lokaal verlaten

  • Tafels en stoelen afkuisen en terugzetten in oorspronkelijke schikking in de berging. Een pancarte met instructies hangt uit in het lokaal.
  • Vloer vegen.
  • Frigo’s bar leegmaken en alle drank terug mee uit de zaal.
  • Alle lichten in de zaal uit. Het licht in de inkom van de Porseleinhallen gaat automatisch uit.
  • Eigen prijslijsten, affiches en etiketten wegnemen.
  • Restafval in de vuilniszakken en -bakken. Glasafval zelf mee te nemen.
  • Inkomdeur van de polyvalente zaal en de inkomdeur van de Porseleinhallen sluiten. Check of er nog aanwezigen zijn in de andere lokalen. Het slot van de inkom sluit automatisch om 22 uur ’s avonds van maandag tot vrijdag.
  • Tot slot: bezorg jouw badge terug in de brievenbus aan de inkomdeur van CC Guldenberg (Acaciastraat 1 Wevelgem).
  • Info uitchecken Porseleinhallen
Cultuurpad 1
Wevelgem
Kleine polyvalente zaal
Capaciteit:
300 tot 400 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 48 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief

  • Bij de huur van de zaal is het gebruik van het terras, de vaste technische voorzieningen, de inkomhal en het aanpalend sanitair blok inbegrepen.
  • De keuken van de Porseleinhallen moet steeds apart aangevraagd te worden. Hiervoor wordt niets aangerekend.
  • Organisatoren die de grote polyvalente zaal van de Porseleinhallen huren, hebben de mogelijkheid om de kleine polyvalente zaal Porseleinhallen te reserveren als vestiaire. Hiervoor wordt een forfait van 50 euro per dag aangerekend. De zaal mag dan evenwel enkel in die functie gebruikt worden.

Tarieven

 

Gebruik

  • De zaal mag niet gebruikt worden om in te fuiven.
  • De standaardopstelling van de zaal is die van refter. De opstelling mag veranderd worden, maar moet na gebruik steeds in deze opstelling teruggezet worden.
  • Indien er een activiteit met meer dan 1 000 personen doorgaat in de grote polyvalente zaal, mag de kleine polyvalente zaal niet gebruikt worden door een andere organisator. 
  • Na 22u mag het terras niet meer gebruikt worden voor activiteiten.
Cultuurpad 1
Wevelgem
Foto van een zaal met tafels en groene stoelen
Capaciteit:
50 tot 100 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 10 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • De cafetaria wordt verhuurd per dagdeel (= periodes van 5 uur, tussen 8 en 13 uur, tussen 13 en 18 uur en tussen 18 en 23 uur). Het klaarzetten en ontruimen van het lokaal moet binnen deze aangegeven uren gebeuren.

Wevelgemse organisatoren

€ 10/dagdeel

Commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

€ 40/dagdeel

 

  • Annulatiekost: minder dan 14 dagen vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. 14 dagen of meer vooraf = 50% huurprijs. Minumumbedrag van elke annulatie is 10 euro. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor de inkomdeur en het lokaal is een digitale badge. De badge dien je vooraf af te halen in CC Guldenberg tijdens de openingsuren van CC Wevelgem of op afspraak. Je ontvangen badge geef je eerst een update aan het oplaadpunt aan CC Guldenberg of aan de Porseleinhallen.

Comfort en mobiliteit

  • Het lokaal bevindt zich op de eerste verdieping. Het is toegankelijk voor rolstoelen via een lift.
  • Er is sanitair op het gelijkvloers en de eerste verdieping, ook voor mensen met een handicap.
  • Het meubilair omvat 10 tafels en 25 stoelen.
  • Internet: wifi zonder wachtwoord.
  • Parkeren is gratis op parking Deken Jonckheerestraat, parking ook achteraan het gebouw (bereikbaar via Lauwestraat). Parkeren is ook mogelijk op het Guldenbergplein, maar hier gelden bijzondere bepalingen (deels blauwe zone).

Techniek

  • Beamer aanwezig

Regels en vergunningen

  • Als je muziek wilt spelen, doe je als organisator zelf de aanvraag en administratie voor Sabam en Billijke Vergoeding.

Eten en drinken

  • Alle drank en eten zelf te voorzien.
  • Er zijn waterglazen, bierglazen, wijnglazen, koffietassen en ondertassen aanwezig. Daarvoor dien je de sleutel van de barkast te vragen.

Lokaal verlaten

  • Tafels en stoelen afkuisen en terug in oorspronkelijke schikking zetten. Een pancarte met instructies hangt uit in het lokaal.
  • Vloer vegen.
  • Alle lichten uit. Het licht in de gang en inkomhal van Porseleinhallen gaat automatisch uit.
  • Eigen prijslijsten, affiches en etiketten wegnemen
  • Afval in de vuilniszakken en -bakken.
  • Inkomdeur lokaal, tussendeur op eerste verdiep en inkomdeur Porseleinhallen sluiten. Check of er nog aanwezigen zijn in de andere lokalen. Het slot van de inkom sluit automatisch om 22 uur ’s avonds van maandag tot vrijdag.
  • Tot slot: bezorg jouw badge terug in de brievenbus aan de inkomdeur van CC Guldenberg (Acaciastraat 1 Wevelgem).
Cultuurpad 1
Wevelgem
Capaciteit:
20 tot 50 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 6 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • De Oude Pastorie wordt verhuurd per dag. 

Wevelgemse organisatoren

€ 25/dag

Commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

€ 100/dag

 

  • Annulatiekost: minder dan 14 dagen vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. 14 dagen of meer vooraf = 50% huurprijs. Minumumbedrag van elke annulatie is 10 euro. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor de inkomdeur kan je na afspraak halen in OC de Cerf. De paaltjes voor de Oude Pastorie kunnen ingeschoven worden om te laden en te lossen. Ook die sleutel moet gevraagd worden in OC de Cerf.

Comfort en mobiliteit

  • Het lokaal bevindt zich op het gelijkvloers.

Regels en vergunningen

  • Als je muziek wilt spelen, doe je als organisator zelf de aanvraag en administratie voor Sabam en Billijke Vergoeding.

Eten en drinken

  • Alle drank en eten zelf te voorzien.
  • Er is geen infrastructuur voor drank en eten aanwezig.

Lokaal verlaten

  • Tafels en stoelen afkuisen en terugzetten in oorspronkelijke schikking. Een pancarte met instructies hangt uit in het lokaal.
  • Vloer vegen.
  • Alle lichten uit. 
  • Eigen prijslijsten, affiches en etiketten wegnemen.
  • De inkomdeur sluiten. 
  • Tot slot: bezorg jouw sleutel terug in de brievenbus van OC de Cerf (Kerkstraat 1, Gullegem).
Bissegemstraat 54/56
Gullegem
Capaciteit:
1 tot 20 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 2 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • Vergaderzaal 3 wordt verhuurd per dagdeel (= periodes van 5 uur, tussen 8 en 13 uur, tussen 13 en 18 uur en tussen 18 en 23 uur). Het klaarzetten en ontruimen van het lokaal moet binnen deze aangegeven uren gebeuren.

Wevelgemse organisatoren

€ 5/dagdeel

Commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

€ 20/dagdeel

 

  • Annulatiekost: minder dan 14 dagen vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. 14 dagen of meer vooraf = 50% huurprijs. Minumumbedrag van elke annulatie is 10 euro. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor de inkomdeur en het lokaal is een digitale badge. De badge dien je vooraf af te halen bij de dienst burgerzaken in OC De Stekke (tijdens de openingsuren of op afspraak) of in het filiaal van de bibliotheek in OC De Stekke (tijdens de openingsuren).

Comfort en mobiliteit

  • Het lokaal bevindt zich op de eerste verdieping. 
  • Er is een lift aanwezig.
  • Sanitair is op het gelijkvloers en op de eerste verdieping. Het sanitair voor mensen met een handicap is op het gelijkvloers.
  • Het meubilair omvat 10 stoelen, 6 tafels en 1 whiteboard.
  • Internet: wifi zonder wachtwoord.
  • Parkeren is gratis op de parking Sint-Maartensplein, achteraan de kerk en op de parking in de Damberdstraat.

Technische accommodatie

  • 1 whiteboard aanwezig. Geen ander didactisch-technisch materiaal aanwezig.

Regels en vergunningen

  • Als je muziek wilt spelen, doe je als organisator zelf de aanvraag en administratie voor Sabam en Billijke Vergoeding.

Eten en drinken

  • Frigo's aanwezig met basisinhoud frisdrank en pils.
  • Eigen drank niet toegelaten, behalve wijn, koffie en aperitief.

Lokaal verlaten

  • Tafels en stoelen afkuisen en terugzetten in oorspronkelijke schikking. Vloer vegen.
  • Een pancarte met instructies hangt uit in het lokaal.
  • Alle leeggoed van drank gesorteerd en het blad van verbruikte drank ingevuld.
  • Alle lichten uit.
  • Eigen prijslijsten, affiches en etiketten wegnemen.
  • Restafval in de vuilniszakken en -bakken. Glasafval zelf mee te nemen.
  • Inkomdeur lokaal en inkomdeur OC De Stekke sluiten.
  • Check of er nog aanwezigen zijn in de andere lokalen. Het licht in de foyer op het gelijkvloers gaat automatisch uit. De inkomdeur van De Stekke sluit door de sleutelstand te verplaatsen.
  • Tot slot: bezorg jouw badge terug bij je ophaalpunt.
Sint Maartensplein 12
Moorsele
Capaciteit:
20 tot 50 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 9 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • De leskeuken wordt verhuurd per dagdeel (= periodes van 5 uur, tussen 8 en 13 uur, tussen 13 en 18 uur en tussen 18 en 23 uur). Het klaarzetten en ontruimen van het lokaal moet binnen deze aangegeven uren gebeuren.

Wevelgemse organisatoren

€ 5/dagdeel (zonder kookaccomodatie)

€ 15/dagdeel (met kookaccomodatie)

Commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

€ 20/dagdeel (zonder kookaccomodatie)

€ 60/dagdeel (met kookaccomodatie)

 

  • Annulatiekost: minder dan 14 dagen vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. 14 dagen of meer vooraf = 50% huurprijsMinumumbedrag van elke annulatie is 10 euro. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor de inkomdeur en het lokaal is een digitale badge. De badge dien je vooraf af te halen bij de dienst burgerzaken in OC De Stekke (tijdens de openingsuren of op afspraak) of in het filiaal van de bibliotheek in OC De Stekke (tijdens de openingsuren).

Comfort en mobiliteit

  • Het lokaal bevindt zich op de eerste verdieping. 
  • Er is een lift aanwezig.
  • Sanitair is op het gelijkvloers en op de eerste verdieping. Het sanitair voor mensen met een handicap is op het gelijkvloers.
  • Het meubilair omvat 24 stoelen, 11 tafels en 1 whiteboard.
  • Internet: wifi zonder wachtwoord.
  • Parkeren is gratis op de parking Sint-Maartensplein, achteraan de kerk en op de parking in de Damberdstraat.

Technische accommodatie

Regels en vergunningen

  • Als je muziek wilt spelen, doe je als organisator zelf de aanvraag en administratie voor Sabam en Billijke Vergoeding.

Eten en drinken

  • Frigo's aanwezig met basisinhoud frisdrank en pils.
  • Eigen drank niet toegelaten, behalve wijn, koffie en aperitief.

Lokaal verlaten

  • Tafels en stoelen afkuisen en terugzetten in oorspronkelijke schikking. Vloer vegen.
  • Een pancarte met instructies hangt uit in het lokaal.
  • Alle leeggoed van drank gesorteerd en het blad van verbruikte drank ingevuld.
  • Alle lichten uit.
  • Eigen prijslijsten, affiches en etiketten wegnemen.
  • Restafval in de vuilniszakken en -bakken. Glasafval zelf mee te nemen.
  • Inkomdeur lokaal en inkomdeur OC De Stekke sluiten.
  • Check of er nog aanwezigen zijn in de andere lokalen. Het licht in de foyer op het gelijkvloers gaat automatisch uit. De inkomdeur van De Stekke sluit door de sleutelstand te verplaatsen.
  • Tot slot: bezorg jouw badge terug bij je ophaalpunt.
Sint Maartensplein 12
Moorsele
Capaciteit:
50 tot 100 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 7 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • Vergaderzaal 1 wordt verhuurd per dagdeel (= periodes van 5 uur, tussen 8 en 13 uur, tussen 13 en 18 uur en tussen 18 en 23 uur). Het klaarzetten en ontruimen van het lokaal moet binnen deze aangegeven uren gebeuren.

Wevelgemse organisatoren

€ 10/dagdeel

Commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

€ 40/dagdeel

Repetities van Wevelgemse amateurkunsten-verenigingen en vormingsreeksen door centra voor volwassenenonderwijs en sociale promotie

 € 5/dagdeel voor Wevelgemse organisatoren

€ 20/dagdeel voor commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

 

  • Annulatiekost: minder dan 14 dagen vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. 14 dagen of meer vooraf = 50% huurprijs. Minumumbedrag van elke annulatie is 10 euro. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor de inkomdeur en het lokaal is een digitale badge. De badge dien je vooraf af te halen bij de dienst burgerzaken in OC De Stekke (tijdens de openingsuren of op afspraak) of in het filiaal van de bibliotheek in OC De Stekke (tijdens de openingsuren).

Comfort en mobiliteit 

  • Het lokaal bevindt zich op de eerste verdieping. 
  • Er is een lift aanwezig.
  • Sanitair is op het gelijkvloers en op de eerste verdieping. Het sanitair voor mensen met een handicap is op het gelijkvloers.
  • Het meubilair omvat 24 stoelen, 11 tafels en 1 whiteboard.
  • Internet: wifi zonder wachtwoord.
  • Parkeren is gratis op de parking Sint-Maartensplein, achteraan de kerk en op de parking in de Damberdstraat.

Technische accommodatie

  • In het lokaal is een beamer, vast projectiescherm en whiteboard aanwezig.

Regels en vergunningen

  • Als je muziek wilt spelen, doe je als organisator zelf de aanvraag en administratie voor Sabam en Billijke Vergoeding.

Eten en drinken

  • Frigo's aanwezig met basisinhoud frisdrank en pils.
  • Eigen drank niet toegelaten, behalve wijn, koffie en aperitief.

Lokaal verlaten

  • Tafels en stoelen afkuisen en terugzetten in oorspronkelijke schikking. Vloer vegen.
  • Een pancarte met instructies hangt uit in het lokaal.
  • Alle leeggoed van drank gesorteerd en het blad van verbruikte drank ingevuld.
  • Alle lichten uit.
  • Eigen prijslijsten, affiches en etiketten wegnemen.
  • Restafval in de vuilniszakken en -bakken. Glasafval zelf mee te nemen.
  • Inkomdeur lokaal en inkomdeur OC De Stekke sluiten.
  • Check of er nog aanwezigen zijn in de andere lokalen. Het licht in de foyer op het gelijkvloers gaat automatisch uit. De inkomdeur van De Stekke sluit door de sleutelstand te verplaatsen.
  • Tot slot: bezorg jouw badge terug bij je ophaalpunt.

Sint Maartensplein 12
Moorsele
Capaciteit:
Meer dan 400 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 44 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • De polyvalente zaal wordt verhuurd per uur. De totale huurprijs is de optelsom van een tarief per uur, de uren van de techniekers en het eventueel gehuurd technisch materiaal. Bij netto-ontvangsten wordt er een forfait betaald. Het gebruik van de cafetaria is inbegrepen in de reservatie(prijs) van de polyvalente zaal.

Tarieven 

  • In de zaal kan ook gefeest of gerepeteerd worden. Daarvoor gelden andere tarieven. 

Tarieven fuiven

Tarieven repetities

  • Annulatiekost: minder dan 3 maanden vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. Tussen 3 maanden en 1 jaar vooraf verwittigd = 50% huurprijs. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor de inkomdeur en het lokaal is een digitale badge. De badge dien je vooraf af te halen bij de dienst burgerzaken in OC De Stekke (tijdens de openingsuren of op afspraak) of in het filiaal van de bibliotheek in OC De Stekke (tijdens de openingsuren).

Comfort en mobiliteit

  • De zaal bevindt zich op het gelijkvloers en is toegankelijk voor rolstoelen. In tribune-opstelling kunnen rolstoelen op de eerste rij voor het podium staan.
  • Sanitair is op het gelijkvloers, ook voor mensen met een handicap.
  • Het meubilair omvat een inschuifbare tribune met 278 vaste zetels.
  • Internet: wifi zonder wachtwoord.
  • Parkeren is gratis op de parking Sint-Maartensplein, achteraan de kerk en op de parking in de Damberdstraat.

Techniek

  • Tijdens je activiteit met theatertechnisch materiaal is een technieker van CC Wevelgem aanwezig. Die staat in voor de bediening van de techniek en het toezicht op andere personen die technisch materiaal bedienen.
  • Projectie via vaste beamer op vast projectiescherm.
  • Klankversterking aanwezig voor sprekers en optredens.

Technische fiche OC De Stekke

Prijslijst technisch materiaal

Trekkenplan

Zaalplan (zonder tribune)

Zaalplan (met tribune)

Regels en vergunningen

  • Sabam: Als je activiteit gratis toegankelijk is en er speelt geen live-orkest of artiest, dan hoef je geen aanvraag te doen bij Sabam. Het gemeentebestuur heeft een jaartarief voor dit lokaal.
  • Billijke Vergoeding: de gemeente heeft voor de zaal een jaartarief met drank. Bij activiteiten met dans (fuif) moet de organisator een aanvraag doen.
  • Vertoningsrecht: als je een film vertoont, moet je daarvan aangifte doen bij bevrijdingsfilms vzw.
  • Bij activiteiten met meer dan 120 kinderen worden bijkomende veiligheidsmaatregelen opgelegd.
  • Fuiven: bij een fuif zijn de extra bepalingen van de afsprakennota van toepassing. 

Lokaal verlaten

  • Tafels en stoelen afkuisen en terugzetten in oorspronkelijke schikking. Een pancarte met instructies hangt uit in het lokaal.
  • Vloer vegen. 
  • Frigo’ s bar leegmaken en alle drank terug in de kelder. Voorraad en leeggoed per soort gesorteerd. Volle bakken op elkaar, een niet volle bak bovenaan de stapel.
  • Gebruikte glazen afwassen en terugzetten in de bar.
  • Alle lichten uit.
  • Uitgehangen prijslijsten, affiches en etiketten wegnemen.
  • Afval in de vuilniszakken en -bakken. 
  • De radio en/of cd-speler uit.
  • Inkomdeur OC De Stekke sluiten. Het licht in de inkom gaat automatisch uit.
  • En tot slot: jouw badge terug bezorgen bij jouw ophaalpunt.
Sint Maartensplein 12
Moorsele
Capaciteit:
1 tot 20 personen, 20 tot 50 personen, 50 tot 100 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 11 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • De cafetaria wordt bij voorrang ter beschikking gesteld van degene die de schouwburg of polyvalente zaal afhuurt voor een activiteit met publiek en is inbegrepen in de prijs.
  • Indien de cafetaria wordt gebruikt zonder de polyvalente zaal, geldt volgend tarief:
Wevelgemse organisatoren € 3/uur (min. € 15)
Commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren € 12/uur (min. € 60)

  • Annulatiekost: minder dan 14 dagen vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. 14 dagen of meer vooraf = 50% huurprijs. Minumumbedrag van elke annulatie is 10 euro. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor de inkomdeur is een digitale badge. De badge dien je vooraf af te halen bij de dienst burgerzaken in OC De Stekke (tijdens de openingsuren of op afspraak) of in het filiaal van de bibliotheek in OC De Stekke (tijdens de openingsuren).

Comfort & mobiliteit

  • De zaal bevindt zich op het gelijkvloers en is toegankelijk voor rolstoelen. 
  • Sanitair is op het gelijkvloers, ook voor mensen met een handicap.
  • Internet: wifi zonder wachtwoord.
  • Parkeren is gratis op de parking Sint-Maartensplein, achteraan de kerk en op de parking in de Damberdstraat.

Techniek

  • Projectie via vaste beamer op vast projectiescherm.

Regels en vergunningen

  • Sabam: Als je activiteit gratis toegankelijk is en er speelt geen live-orkest of artiest, dan hoef je geen aanvraag te doen bij Sabam. Het gemeentebestuur heeft een jaartarief voor dit lokaal.
  • Billijke Vergoeding: de gemeente heeft voor de zaal een jaartarief met drank.

Eten en drinken

  • Drankafname via de gemeente. Sterke drank is verboden. Er is een basisvoorraad van glazen.
  • Je mag koffie, wijn, cava en aperitief zelf meebrengen. Je brengt dan eigen glazen of tassen mee.
  • Afwas: handdoeken, vaatdoeken en afwasmiddel aanwezig.
  • Keukenruimte met fornuis beschikbaar.

Lokaal verlaten

  • Tafels en stoelen afkuisen en terugzetten in oorspronkelijke schikking. Een pancarte met instructies over de schikking van de tafels en stoelen hangt uit aan de bar.
  • Vloer vegen.
  • Frigo’s bar leegmaken en alle drank terug in de kelder. Voorraad en leeggoed per soort gesorteerd.
  • Gebruikte glazen afwassen en terugzetten in bar.
  • Alle lichten uit.
  • Eigen prijslijsten, affiches en etiketten wegnemen.
  • Afval in de vuilniszakken en -bakken.
  • De radio en/of cd-speler uit.
  • Koelcel, kelderruimte en inkomdeur sluiten.
  • En tot slot: jouw badge terugbezorgen aan het ophaalpunt.
Sint Maartensplein 12
Moorsele
Foto van het kunstmuseum met de stenen standbeelden en het schilderij van een koe in afrika
Capaciteit:
20 tot 50 personen

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • Lokalen kunnen voor tentoonstellingen worden gehuurd per dag of per week. De op- en afbouw moet in dit tijdsbestek gebeuren.

 

Per week

Per dag

Wevelgemse organisatoren

€ 25

€ 10

Commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

€ 100

€ 40

  • Annulatiekost: minder dan 14 dagen vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. 14 dagen of meer vooraf = 50% huurprijs. Minumumbedrag van elke annulatie is 10 euro. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor de inkomdeur is een digitale badge. Die kan je na afspraak halen in OC de Cerf. 

Comfort & mobiliteit

  • De zaal bevindt zich op het gelijkvloers en is toegankelijk voor rolstoelen. 
  • Sanitair is op het gelijkvloers, ook voor mensen met een handicap.
  • Internet: wifi zonder wachtwoord.
  • Parkeren is gratis op parking kerkplein.

Techniek

  • De aanwezige materialen als panelen, spots e.d. kunnen gebruikt worden. De gebruikte materialen moeten ingeleverd worden in de toestand zoals ze werden afgeleverd. 

Regels en vergunningen

  • De organisator staat in voor het risico en voor de verzekering van de tentoongestelde voorwerpen en wel met een verzekeringspolis ‘van nagel tot nagel’ d.w.z. alle risico’s van brand, diefstal en beschadiging.
  • De organisator staat zelf in voor het toezicht, kosten van publiciteit en receptie naar aanleiding van een tentoonstelling.

Eten en drinken

  • Alle drank en eten zelf te voorzien.

Lokaal verlaten

  • Alles terugzetten in oorspronkelijke schikking.
  • Vloer vegen.
  • Alle lichten uit. Het licht in de gang en de inkomhal gaan automatisch uit.
  • Eigen prijslijsten, affiches en etiketten wegnemen.
  • Restafval in de vuilniszakken en -bakken. Glasafval zelf mee te nemen.
  • Inkomdeur lokaal en inkomdeur OC de Cerf sluiten. Check of er nog aanwezigen zijn in de andere lokalen.
  • Tot slot: bezorg jouw badge terug in de brievenbus van OC de Cerf.
Kerkstraat 1
Gullegem
Foto van de zaal met een klein podium met net voor het cafetaria gedeelte een stenen muur
Capaciteit:
Meer dan 400 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 37 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • De polyvalente zaal wordt verhuurd per uur. De totale huurprijs is de optelsom van een tarief per uur, de uren van de techniekers en het eventueel gehuurd technisch materiaal. Bij netto-ontvangsten wordt er een forfait betaald. 

     Tarieven 

  • In de zaal kan ook gefeest of gerepeteerd worden. Daarvoor gelden andere tarieven. 

    Tarieven fuiven

    Tarieven repetities

  • Annulatiekost: minder dan 3 maanden vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. Tussen 3 maanden en 1 jaar vooraf verwittigd = 50% huurprijs. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor de inkomdeur is een digitale badge. Die kan je na afspraak halen in OC de Cerf. 

Comfort en mobiliteit

  • De zaal bevindt zich op de eerste verdieping en is via een lift toegankelijk voor rolstoelen.
  • Sanitair is op het gelijkvloers en op de eerste verdieping.
  • Internet: wifi zonder wachtwoord.
  • Parkeren is gratis op parking kerkplein.

Zaalplan

Techniek

  • Tijdens je activiteit met theatertechnisch materiaal is een technieker van CC Wevelgem aanwezig. Die staat in voor de bediening van de techniek en het toezicht op andere personen die technisch materiaal bedienen.

Regels en vergunningen

  • Sabam: Als je activiteit gratis toegankelijk is en er speelt geen live-orkest of artiest, dan hoef je geen aanvraag te doen bij Sabam. Het gemeentebestuur heeft een jaartarief voor dit lokaal.
  • Billijke Vergoeding: de gemeente heeft voor de zaal een jaartarief met drank. Bij activiteiten met dans (fuif) moet de organisator een aanvraag doen.
  • Vertoningsrecht: als je een film vertoont, moet je daarvan aangifte doen bij bevrijdingsfilms vzw.
  • Bij activiteiten met meer dan 120 kinderen worden bijkomende veiligheidsmaatregelen opgelegd.
  • Fuiven: bij een fuif zijn de extra bepalingen van de afsprakennota van toepassing. 

Lokaal verlaten

  • Tafels en stoelen afkuisen en terugzetten in oorspronkelijke schikking.
  • Vloer vegen.
  • Alle lichten uit. Het licht in de gang en de inkomhal gaan automatisch uit.
  • Eigen prijslijsten, affiches en etiketten wegnemen.
  • Restafval in de vuilniszakken en -bakken. Glasafval zelf mee te nemen.
  • Inkomdeur lokaal en inkomdeur OC de Cerf sluiten. Check of er nog aanwezigen zijn in de andere lokalen.
  • Tot slot: bezorg jouw badge terug in de brievenbus van OC de Cerf.
Kerkstraat 1
Gullegem
leskeuken OC de Cerf
Capaciteit:
20 tot 50 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 9 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • De leskeuken wordt verhuurd per dagdeel (= periodes van 5 uur, tussen 8 en 13 uur, tussen 13 en 18 uur en tussen 18 en 23 uur). Het klaarzetten en ontruimen van het lokaal moet binnen deze aangegeven uren gebeuren.

Wevelgemse organisatoren

€ 5/dagdeel (zonder kookaccomodatie)

€ 15/dagdeel (met kookaccomodatie)

Commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

€ 20/dagdeel (zonder kookaccomodatie)

€ 60/dagdeel (met kookaccomodatie)

 

  • Annulatiekost: minder dan 14 dagen vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. 14 dagen of meer vooraf = 50% huurprijsMinumumbedrag van elke annulatie is 10 euro. 
  • Reserveren kan via het L-formulier
  • Sleutel voor de inkomdeur is een digitale badge. Die kan je na afspraak halen in OC de Cerf. 

Comfort en mobiliteit

  • Het lokaal bevindt zich op de eerste verdieping. Het is toegankelijk voor rolstoelen via een hellend vlak.
  • Sanitair op het gelijkvloers en op de eerste verdieping, ook voor mensen met een handicap.
  • Internet: wifi zonder wachtwoord.
  • Parkeren is gratis op parking kerkplein.

Techniek

  • 1 vast whiteboard aanwezig. 

Regels en vergunningen

  • Als je muziek wilt spelen, doe je als organisator zelf de aanvraag en administratie voor Sabam en Billijke Vergoeding.

Eten en drinken

  • Alle drank en eten zelf te voorzien.
  • Kleine frigo aanwezig. Geen diepvries aanwezig.

Lokaal verlaten

  • Tafels en stoelen afkuisen en terugzetten in oorspronkelijke schikking.
  • Vloer vegen.
  • Alle lichten uit. Het licht in de gang en de inkomhal gaan automatisch uit.
  • Eigen prijslijsten, affiches en etiketten wegnemen.
  • Restafval in de vuilniszakken en -bakken. Glasafval zelf mee te nemen.
  • Inkomdeur lokaal en inkomdeur OC de Cerf sluiten. Check of er nog aanwezigen zijn in de andere lokalen.
  • Tot slot: bezorg jouw badge terug in de brievenbus van OC de Cerf.
Kerkstraat 1
Gullegem
Foto van de cafetaria waarbij alle stoelen en tafels zijn weggeschovenom plaats te maken
Capaciteit:
100 tot 200 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 21 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • Voor de cafetaria geldt volgend tarief:
Wevelgemse organisatoren € 3/uur (min. € 15)
Commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

€ 12/uur (min. € 60)

  • Annulatiekost: minder dan 14 dagen vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. 14 dagen of meer vooraf = 50% huurprijs. Minumumbedrag van elke annulatie is 10 euro. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor de inkomdeur en het lokaal is een digitale badge. Die kan je na afspraak halen in OC de Cerf. 

Comfort & mobiliteit

  • De zaal bevindt zich op het gelijkvloers en is toegankelijk voor rolstoelen. 
  • Sanitair is op het gelijkvloers, ook voor mensen met een handicap.
  • Internet: wifi zonder wachtwoord.
  • Parkeren is gratis op parking kerkplein.

Regels en vergunningen

  • Sabam: Als je activiteit gratis toegankelijk is en er speelt geen live-orkest of artiest, dan hoef je geen aanvraag te doen bij Sabam. Het gemeentebestuur heeft een jaartarief voor dit lokaal.
  • Billijke Vergoeding: de gemeente heeft voor de zaal een jaartarief met drank.

Eten en drinken

  • Drankafname via de gemeente. Sterke drank is verboden. Er is een basisvoorraad van glazen.
  • Je mag koffie, wijn, cava en aperitief zelf meebrengen. Je brengt dan eigen glazen of tassen mee.
  • Afwas: handdoeken, vaatdoeken en afwasmiddel aanwezig.

Lokaal verlaten

  • Alles terugzetten in oorspronkelijke schikking.
  • Vloer vegen.
  • Alle lichten uit. Het licht in de gang en de inkomhal gaan automatisch uit.
  • Eigen prijslijsten, affiches en etiketten wegnemen.
  • Restafval in de vuilniszakken en -bakken. Glasafval zelf mee te nemen.
  • Inkomdeur lokaal en inkomdeur OC de Cerf sluiten. Check of er nog aanwezigen zijn in de andere lokalen.
  • Tot slot: bezorg jouw badge terug in de brievenbus van OC de Cerf.
Kerkstraat 1
Gullegem
Capaciteit:
1 tot 20 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 2 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • De vergaderzaal wordt verhuurd per dagdeel (= periodes van 5 uur, tussen 8 en 13 uur, tussen 13 en 18 uur en tussen 18 en 23 uur). Het klaarzetten en ontruimen van het lokaal moet binnen deze aangegeven uren gebeuren.

Wevelgemse organisatoren

€ 5/dagdeel

Commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

€ 20/dagdeel

 

  • Annulatiekost: minder dan 14 dagen vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. 14 dagen of meer vooraf = 50% huurprijs. Minumumbedrag van elke annulatie is 10 euro. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor de inkomdeur is een digitale badge. Die kan je na afspraak halen in OC de Cerf. 

Comfort en mobiliteit

  • Het lokaal bevindt zich op het gelijkvloers.
  • Er is sanitair op het gelijkvloers.

Regels en vergunningen

  • Als je muziek wilt spelen, doe je als organisator zelf de aanvraag en administratie voor Sabam en Billijke Vergoeding.

Eten en drinken

  • Alle drank en eten zelf te voorzien.
  • Er is geen infrastructuur voor drank en eten aanwezig.

Lokaal verlaten

  • Tafels en stoelen afkuisen en terugzetten in oorspronkelijke schikking. 
  • Vloer vegen.
  • Alle lichten uit. 
  • Eigen prijslijsten, affiches en etiketten wegnemen.
  • De inkomdeur sluiten. 
  • Tot slot: bezorg jouw sleutel terug in de brievenbus van OC de Cerf (Kerkstraat 1, Gullegem).
Peperstraat 10
Wevelgem
Capaciteit:
20 tot 50 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 9 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • De receptiezaal wordt verhuurd per dagdeel (= periodes van 5 uur, tussen 8 en 13 uur, tussen 13 en 18 uur en tussen 18 en 23 uur). Het klaarzetten en ontruimen van het lokaal moet binnen deze aangegeven uren gebeuren.

Wevelgemse organisatoren

€ 10/dagdeel

Commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

€ 40/dagdeel

Repetities van Wevelgemse amateurkunsten-verenigingen en vormingsreeksen door centra voor volwassenenonderwijs en sociale promotie

 € 5/dagdeel voor Wevelgemse organisatoren

€ 20/dagdeel voor commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

 

  • Annulatiekost: minder dan 14 dagen vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. 14 dagen of meer vooraf = 50% huurprijs. Minumumbedrag van elke annulatie is 10 euro. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor de inkomdeur is een digitale badge. Die kan je na afspraak halen in OC de Cerf. 

Comfort en mobiliteit

  • Het lokaal bevindt zich op het gelijkvloers.
  • Er is sanitair op het gelijkvloers.

Regels en vergunningen

  • Als je muziek wilt spelen, doe je als organisator zelf de aanvraag en administratie voor Sabam en Billijke Vergoeding.

Eten en drinken

  • Alle drank en eten zelf te voorzien.
  • Er is geen infrastructuur voor drank en eten aanwezig.

Lokaal verlaten

  • Tafels en stoelen afkuisen en terugzetten in oorspronkelijke schikking. 
  • Vloer vegen.
  • Alle lichten uit. 
  • Eigen prijslijsten, affiches en etiketten wegnemen.
  • De inkomdeur sluiten. 
  • Tot slot: bezorg jouw sleutel terug in de brievenbus van OC de Cerf (Kerkstraat 1, Gullegem).
Peperstraat 10
Wevelgem
Foto van de ruimte achter het podium
Capaciteit:
100 tot 200 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 26 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • De Dwarsschuur wordt ter beschikking gesteld per tijdsblok van 1 dag (= van 8 tot 23 uur). Het klaarzetten en ontruimen moet binnen deze aangegeven uren te gebeuren.

 

 

Per dag met publieksactiviteit

Per dag zonder publieksactiviteit

Wevelgemse organisatoren

€ 75

€ 25

Commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

€ 300

€  100

  • Eventuele technische bijstand: 20 euro/u. op weekdagen en 40 euro/u. op zat-, zon- en feestdagen
  • Bij het gebruik van de groene zone rond de Dwarsschuur zal het elektriciteitsverbruik aangerekend worden aan kostprijs
  • Voor tentoonstellingen gelden andere tarieven:

 

Per week

Per dag

Wevelgemse organisatoren

€ 25

€ 10

Commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

€ 100

€ 40

  • Annulatiekost: minder dan 14 dagen vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. 14 dagen of meer vooraf = 50% huurprijs. Minumumbedrag van elke annulatie is 10 euro. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor de inkomdeur is een digitale badge. Die kan je na afspraak halen in OC de Cerf. 

Comfort & mobiliteit

  • De zaal bevindt zich op het gelijkvloers en is toegankelijk voor rolstoelen. 
  • De organisator moet bij gebruik van de Dwarsschuur rekening te houden met de bescherming als monument en met de beperkingen eigen aan de aard van het gebouw: geen podiumelementen, geen tafels en stoelen, geen verwarming.
  • Sanitair te gebruiken aan de sporthal

Regels en vergunningen

  • Het bijplaatsen van verwarmingstoestellen is slechts toegestaan voor zover de toestellen conform zijn aan de geldende reglementeringen inzake brandveiligheid en na gunstig advies van de brandweer. In geen geval mag er verwarmd worden met toestellen die brandstof verbruiken.

Eten en drinken

  • Alle drank en eten zelf te voorzien.

Lokaal verlaten

  • Vloer vegen.
  • Alle lichten uit.
  • Inkomdeur lokaal sluiten.
  • Tot slot: bezorg jouw badge terug in de brievenbus van OC de Cerf.
Peperstraat
Gullegem
zaal met een tafel en 6 stoelen erachter staan er nog veel meer stoelen opgestapeld
Capaciteit:
1 tot 20 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 5 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • De vergaderzaal wordt verhuurd per dagdeel (= periodes van 5 uur, tussen 8 en 13 uur, tussen 13 en 18 uur en tussen 18 en 23 uur.) Het klaarzetten en ontruimen van het lokaal moet binnen deze aangegeven uren gebeuren.

Wevelgemse organisatoren

€ 5/dagdeel

Commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

€ 20/dagdeel

 

  • Annulatiekost: minder dan 14 dagen vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. 14 dagen of meer vooraf = 50% huurprijs. Minumumbedrag van elke annulatie is 10 euro. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor de inkomdeur en het lokaal is een digitale badge. De badge dien je vooraf af te halen in CC Guldenberg tijdens de openingsuren van CC Wevelgem of op afspraak. Je ontvangen badge geef je eerst een update aan het oplaadpunt aan CC Guldenberg.

Comfort & mobiliteit

  • Het lokaal bevindt zich op de eerste verdieping. Het is toegankelijk voor rolstoelen via een lift.
  • Er is sanitair op het gelijkvloers, ook voor mensen met een handicap.
  • Het meubilair omvat 4 tafels, 20 stoelen en 1 whiteboard.
  • Internet: wifi zonder wachtwoord.
  • Parkeren: ruime parkeermogelijkheden rond het gebouw. Sommige delen zijn blauwe zone. Laadpalen voor elektrische wagens beschikbaar (kant Schoolstraat).

Techniek

  • 1 whiteboard aanwezig.
  • Op aanvraag: beamer en scherm tegen betaling.

Regels en vergunningen

  • Als je muziek wilt spelen, doe je als organisator zelf de aanvraag en administratie voor Sabam en Billijke Vergoeding.   

Eten en drinken

  • Er kan geen drank worden geserveerd in dit lokaal.

Lokaal verlaten

  • Tafels en stoelen proper terug zetten in de oorspronkelijke schikking.
  • Vloer vegen.
  • Alle lichten uit.
  • Uitgehangen affiches en etiketten wegnemen
  • Afval in de vuilniszakken en -bakken.
  • Inkomdeur Guldenberg sluiten.
  • En tot slot: jouw badge terug in de brievenbus aan de inkomdeur.
CC Guldenberg - Acaciastraat 1
Wevelgem
Capaciteit:
300 tot 400 personen

Opgelet: tijdens corona moet er in de zaal 1,5 meter afstand zijn tussen 2 personen of 2 bubbels.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • De zaal wordt verhuurd per uur. De totale huurprijs is de optelsom van een tarief per uur, de uren van de techniekers en het eventueel gehuurd technisch materiaal. Bij netto-ontvangsten wordt er een forfait betaald. Het gebruik van de cafetaria is inbegrepen in de reservatie(prijs) van de polyvalente zaal.

Tarieven 

  • In de zaal kan ook gerepeteerd worden. Daarvoor gelden andere tarieven. 

Tarieven repetities

  • Annulatiekost: minder dan 3 maanden vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. Tussen 3 maanden en 1 jaar vooraf verwittigd = 50% huurprijs. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor inkomdeur en de zaal is een digitale badge. De technieker van dienst zal de schouwburgzaal openen en afsluiten. Als je na de activiteit nog de cafetaria gebruikt, vraag dan aan de technieker van dienst een badge om de inkomdeur en bergingsruimte van de cafetaria te sluiten. De badge kan je na gebruik achterlaten in de brievenbus van CC Guldenberg, aan de inkomdeur.

Comfort en mobiliteit

  • Toegankelijk voor rolstoelgebruikers via hellend vlak en lift. In de theaterzaal kunnen rolstoelen op de eerste rij voor het podium of achteraan de zaal staan.
  • Sanitair voor mensen met een beperking op gelijkvloers.
  • Meubilair schouwburgzaal: 399 vaste zetels, gespreid over 21 rijen. Zetelplan
  • Internet: wifi zonder wachtwoord.
  • Parkeren: ruime parkeermogelijkheden nabij het gebouw. De parkeervakken op de zijkant van het Guldenbergplein zijn blauwe zone.

Techniek

  • Projectie via vaste beamer op vast projectiescherm.
  • Klankversterking aanwezig voor sprekers en optreden.
  • Tijdens je activiteit in een technieker van CC Wevelgem aanwezig. Die staat in voor de bediening van de techniek en het toezicht op andere personen die technisch materiaal bedienen.

Technische fiche theaterzaal

Technische fiche theaterzaal (English) 

Trekkenplan

Zetelplan

Regels en vergunningen

  • Sabam: Als je activiteit gratis toegankelijk is en er speelt geen live-orkest of artiest, dan hoef je geen aanvraag te doen bij Sabam. Het gemeentebestuur heeft een jaartarief voor dit lokaal.
  • Billijke Vergoeding: de gemeente heeft voor de zaal een jaartarief met drank.
  • Vertoningsrecht: als je een film vertoont dan moet je daarvan aangifte doen bij bevrijdingsfilms vzw.
  • Bij activiteiten met meer dan 120 kinderen in de voorstelling zijn er extra veiligheidsmaatregelen : maximumcapaciteit van 50 per wachtruimte in de backstage, 3 veiligheidsmensen uit eigen organisatie inzetten en een namenlijst met alle deelnemers.

Eten en drinken

  • Geen drank en eten in de theaterzaal, enkel in de cafetaria.
  • Drankafname via de gemeente. Sterke drank is verboden. Er is een basisvoorraad van glazen. Je mag koffie, wijn, cava en aperitief zelf meebrengen. Je brengt dan eigen glazen of tassen mee.
  • Drankafrekening: basisregel = bruto-tarief:  70% van drankverkoopprijs voor gemeente, de overige 30% voor de organisator. Andere mogelijkheid: je betaalt een extra forfaitsom (netto-tarief) bij de huur en de drank wordt afgerekend aan inkoopprijs van de gemeente.

Lokaal verlaten

  • Tafels en stoelen cafetaria afkuisen en terugzetten in oorspronkelijke schikking. Een pancarte met instructies hangt uit.
  • Frigo’s bar leegmaken en alle drank terug in kelder. Voorraad en leeggoed per soort gesorteerd.
  • Gebruikte glazen afwassen en terugzetten in bar.
  • Alle lichten uit.
  • Uitgehangen prijslijsten, affiches en etiketten wegnemen.
  • Afval in de vuilniszakken en -bakken.
  • De radio en/of cd-speler uit.
  • Koelcel, kelderruimte en inkomdeur Guldenberg sluiten.
  • En tot slot: jouw badge terug in de brievenbus aan de inkomdeur.
CC Guldenberg - Acaciastraat 1
Wevelgem
Cafetaria waar je alle drankjes kan bestellen
Capaciteit:
50 tot 100 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 12 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • De cafetaria wordt bij voorrang ter beschikking gesteld van degene die de schouwburg afhuurt voor een activiteit met publiek en is inbegrepen in de prijs.
  • Indien de cafetaria wordt gebruikt zonder de schouwburg, geldt volgend tarief:
Wevelgemse organisatoren € 3/uur (min. € 15)
Commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren € 12/uur (min. € 60)

 

  • Annulatiekost: minder dan 14 dagen vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. 14 dagen of meer vooraf = 50% huurprijs. Minumumbedrag van elke annulatie is 10 euro. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor inkomdeur en het lokaal is een digitale badge. Badge vooraf af te halen in CC Guldenberg tijdens de openingsuren van CC Wevelgem of op afspraak.

Comfort & mobiliteit

  • Toegankelijk voor rolstoelgebruikers via hellend vlak en lift. In de theaterzaal kunnen rolstoelen op de eerste rij voor het podium of achteraan de zaal staan.
  • Sanitair voor mensen met een beperking op gelijkvloers.
  • Internet: wifi zonder wachtwoord.
  • Parkeren: ruime parkeermogelijkheden nabij het gebouw. De parkeervakken op de zijkant van het Guldenbergplein zijn blauwe zone.

Techniek

  • Projectie via vaste beamer (hdmi- en vga-aansluiting) op vast projectiescherm.
  • Klankversterking voor spreker: boxen aanwezig, micro vooraf te reserveren en betalend.

Regels en vergunningen

  • Sabam niet aan te vragen voor mechanische muziek bij gratis activiteit. Wel voor live-optreden.
  • Billijke vergoeding niet aan te vragen bij gratis activiteiten.

Eten en drinken

  • Drankafname via de gemeente. Sterke drank is verboden. Er is een basisvoorraad van glazen.
  • Je mag koffie, wijn, cava en aperitief zelf meebrengen. Je brengt dan eigen glazen of tassen mee.
  • Afwas: handdoeken, vaatdoeken en afwasmiddel aanwezig.
  • Keukenruimte met fornuis beschikbaar.

Lokaal verlaten

  • Tafels en stoelen afkuisen en terugzetten in oorspronkelijke schikking. Een pancarte met instructies over de schikking van de tafels en stoelen hangt uit aan de bar.
  • Vloer vegen.
  • Frigo’s bar leegmaken en alle drank terug in kelder. Voorraad en leeggoed per soort gesorteerd.
  • Gebruikte glazen afwassen en terugzetten in bar.
  • Alle lichten uit.
  • Eigen prijslijsten, affiches en etiketten wegnemen.
  • Afval in de vuilniszakken en -bakken.
  • De radio en/of cd-speler uit.
  • Koelcel, kelderruimte en inkomdeur Guldenberg sluiten.
  • En tot slot: jouw badge terug in de brievenbus aan de inkomdeur.
CC Guldenberg - Acaciastraat 1
Wevelgem
Zaal met oranje stoelen
Capaciteit:
20 tot 50 personen

Opgelet: tijdens corona is de maximumcapaciteit van deze zaal 11 personen.

Beschikbaarheid

Reserveren

Tarief en reservatie

  • De benedenzaal wordt verhuurd per dagdeel (= periodes van 5 uur, tussen 8 en 13 uur, tussen 13 en 18 uur en tussen 18 en 23 uur.) Het klaarzetten en ontruimen van het lokaal moet binnen deze aangegeven uren gebeuren.

Wevelgemse organisatoren

€ 10/dagdeel

Commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

€ 40/dagdeel

Repetities van Wevelgemse amateurkunsten-verenigingen en vormingsreeksen door centra voor volwassenenonderwijs en sociale promotie

 € 5/dagdeel voor Wevelgemse organisatoren

€ 20/dagdeel voor commerciële of niet-Wevelgemse organisatoren

 

  • Annulatiekost: minder dan 14 dagen vooraf of niet verwittigd = 100% huurprijs. 14 dagen of meer vooraf = 50% huurprijsMinumumbedrag van elke annulatie is 10 euro. 
  • Reserveren kan via het L-formulier.
  • Sleutel voor de inkomdeur en het lokaal is een digitale badge. De badge dien je vooraf af te halen in CC Guldenberg tijdens de openingsuren van CC Wevelgem of op afspraak. Je ontvangen badge geef je eerst een update aan het oplaadpunt aan CC Guldenberg.

Comfort en mobiliteit

  • Het lokaal bevindt zich op de eerste verdieping. Het is toegankelijk voor rolstoelen via een lift.
  • Er is sanitair op het gelijkvloers, ook voor mensen met een handicap.
  • Het meubilair omvat 8 tafels en 50 stoelen. Er zijn ook 21 schragen en 7 tafelbladen ter beschikking.
  • Internet: wifi zonder wachtwoord.
  • Parkeren: ruime parkeermogelijkheden rond het gebouw. Sommige delen zijn blauwe zone. Laadpalen voor elektrische wagens beschikbaar (kant Schoolstraat).

Techniek

  • Projectie via vaste beamer (vga-aansluiting) op vast projectiescherm.
  • Verduistering van het lokaal met gordijnen.

Eten en drinken

  • Er kan geen drank worden geserveerd in dit lokaal.

Lokaal verlaten

  • Tafels en stoelen afvegen en terugzetten in oorspronkelijke schikking.
  • Vloer vegen.
  • Alle lichten uit.
  • Uitgehangen affiches wegnemen.
  • Afval in de vuilniszakken en -bakken.
  • Deur van het lokaal en inkomdeur Guldenberg sluiten.
  • En tot slot: jouw badge terug in de brievenbus aan de inkomdeur.
CC Guldenberg - Acaciastraat 1
Wevelgem