1. Opstarten verblijfsprocedure
Kom je voor een langere periode in Wevelgem wonen? Maak dan zo snel mogelijk je verblijfsdocumenten in orde. Tijdens een afspraak met één van onze medewerkers zal je alle informatie krijgen die nodig is om de juiste verblijfsprocedure op te starten.
Wat moet je meenemen?
-
je identiteitskaart of paspoort
-
je visum indien dit vereist is
-
alle andere documenten die van belang kunnen zijn zoals geboorteakte, huwelijksakte, arbeidsovereenkomst,...
-
een recente pasfoto
In bepaalde gevallen heb je tijdens je verblijfsprocedure recht op een voorlopig verblijfsdocument, het attest van immatriculatie genaamd of de oranje kaart.
Maak hier je afspraak voor (de verlenging van) je oranje kaart.
2. Elektronische verblijfskaart aanvragen
Van zodra je verblijfsrecht verworven hebt, kan je je elektronische verblijfskaart aanvragen. Met een elektronische verblijfskaart heb je toegang tot toepassingen van e-governement en kan je documenten elektronisch ondertekenen.
Wat moet je meenemen?
- je identiteitskaart of paspoort
- de afgeleverde bijlage
- een recente pasfoto
3. Elektronische verblijfskaart afhalen
Ongeveer twee à drie weken nadat je je verblijfskaart hebt aangevraagd, ontvang je per post de pin- en pukcode van je kaart. Als je de codes hebt ontvangen, betekent dit dat je nieuwe verblijfskaart klaar ligt om af te halen.
Maak hier je afspraak
Wat moet je meenemen?
- je pin- en pukcode
- je huidige verblijfskaart of afgeleverde bijlage